Wanneer is mijn bloeddruk te hoog?

Tijdens het sporten voel ik mij telkens naar. Veel hoofdpijn en duizeligheid, soms val ik bijna om. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat mijn bloeddruk te hoog was. Dan wel.vooral de onderdruk. Bijvoorbeeld 155/110 of 159/120.
De huisarts weet niet goed wat ze ermee moet. In de praktijk is hij wel gewoon normaal. Het is echt na het sporten. De bloeddruk daalt dan na ongeveer een kwartier/half uur ook wel. Maar ik tien minuten na het sporten gerust zo hoog. Is dit normaal en vooral die hoge onderdruk?
Vrouw 22 jaar

een jaar geleden
1.8K
Ritsuka
een jaar geleden
Welke sport doe je? Drink je genoeg water?
Willert
een jaar geleden
Meer dan genoeg water tijdens en na het sporten. Kracht en cardio training. Geen zware training, meer om wat te bewegen.
tinus1969
een jaar geleden
Hoe is je hartslag? Gewicht?
Koop anders een fitbit of vergelijkbare activity tracker. Meet geen bloeddruk maar wel hartslag etc.
Willert
een jaar geleden
In rust rond de 70, tijdens sporten wel snel hoog. Gewicht 70 kg, 173cm
tinus1969
een jaar geleden
Wat vind je ‘geen zware training’? Mss toch een andere sport??
Cryofiel
een jaar geleden
Hoe is je algehele conditie? Snel buiten adem, of juist niet?

In verband hiermee: sport je al jaren, of ben je net begonnen?

Als je al jaren sport, had je dit probleem altijd al, of is dat pas sinds kort?

Geef als eerste antwoord