Hoe lang leef je met een darmperforatie?

2.1K
tinus1969
een jaar geleden
Niet bijzonder lang; zonder spoedoperatie volgt meestal infectie en sepsis (bloedvergiftiging) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gastrointestinal_perforation
Is er een reden voor je vraag?
Mastermind
een jaar geleden
Ik heb Crohn maar de ct scan laat geen afwijking zien maar is dit altijd zo ?
ronron1212
een jaar geleden
Wat heeft dat met je vraag te maken @Mastermind
tinus1969
een jaar geleden
Crohn is iets heel anders dan een perforatie. Bij Crohn is vaak niets bijzonders te zien op CT of MRI.
Mastermind
een jaar geleden
Als crohn door de darmwand heen zit kan dit toch degelijk een perforatie geven.....
tinus1969
een jaar geleden
Dat kan blijkbaar, maar die kans is blijkbaar niet zo heel groot. https://www.verywellhealth.com/bowel-perforation-1943015
tinus1969
een jaar geleden
Ter vergelijking; Crohn is een soort eczeem op je darmwand. Eczeemplekken zijn iets anders dan een geperforeerde huid met open wond.

Geef als eerste antwoord