Is sudocreme geschikt voor extern vaginaal gebruik?

Kan je sudocreme gebruiken als je een droge huid hebt rondom de vagina of wondjes? Of gaat het enkel meer irriteren?

Het is een zinkzalf die gebruikt wordt tegen luieruitslag en bij volwassenen uitslag door incontinentie.

een jaar geleden
18.6K

Antwoorden (2)

Sudocreme is niet bedoeld voor extern vaginaal gebruik. Het kan de huid rondom de vagina of wondjes irriteren in plaats van helpen. Als je een droge huid hebt rondom de vagina of wondjes, is het beter om een specifieke crème te gebruiken die speciaal is ontwikkeld voor het gebied.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Heb je een bron? Bij baby’s wordt heel wat sudocreme gesmeerd in de luierregio, dus vaak ook op de schaamstreek.
Als je hier veel last van hebt, kun je het beste zoeken naar de oorzaak van je problemen.

Voor incidenteel gebruik kan het prima, het word ook voor baby's gebruikt.
Ritsuka
een jaar geleden