Ik heb al maanden een ontsteking aan de bekkenkam. wat kan ik nog meer doen?

De pijn wordt de laatste tijd erger. Ik ben dan ook weer begonnen met Naproxen na een tijd zonder, maar die kan ik niet eeuwig blijven slikken. Ik heb sinds kort ook massage van de fysiotherapeute en ook oefeningen voor thuis gekregen. Daar kan ik nog niet veel over zeggen. Heeft iemand nog tips wat ik nog meer kan doen? Mijn diabetes is goed ingesteld.
De Naproxen krijg ik via de huisarts.

1.3K
tinus1969
een jaar geleden
https://www.webmd.com/pain-management/causes-of-iliac-crest-pain-and-exercises-to-reduce-pain-and-ache
Pieterke
een jaar geleden
Bedankt voor je reactie @tinus1969. Ik ga kijken.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Veel mensen hebben insulineresistentie, wat kan leiden tot diabetes en ontstekingsreacties. Heb geen pasklare oplossing maar zou werken aan je hele gezondheid.
Pieterke
een jaar geleden
@EchWel: Dank voor je reactie.
Thecis
een jaar geleden
Wat betreft de fysiotherapeut, ben je naar een geregistreerd bekkenfysio gegaan (die heeft een 3 jarige specialisatie gedaan) of naar een fysiotherapeut die "affiniteit heeft met het bekken". Deze hebben vaak een cursus (of een paar gedaan) en er zit echt een groot verschil met tussen deze type behandelaars. Bekkenfysiotherapeut is niet een beschermde titel. Iedere fysiotherapeut mag zich zo noemen. Geregistreerd bekkenfysiotherapeut is wél een beschermde titel. Mocht je het niet zeker weten, gewoon bij de praktijk (of behandelaar) navragen.
Pieterke
een jaar geleden
@Thecis: Zij zijn heel breed gespecialiseerd. O.a. in bekkentherapie. Ik denk wel dat ze ook als zodanig geregistreerd staan. Maar ik kan het nog eens navragen. Ik ga overigens eigenlijk voor iets anders naar hen toe maar nu ik die bekkenkam-ontsteking heb wordt die gelijk mee behandeld. Ik moet momenteel toch zelf betalen omdat ik al door mijn vergoeding heen ben voor dit jaar.
Thecis
een jaar geleden
Altijd navragen. En specifiek vragen of zij geregistreerd bekkenfysiotherapeut zijn.
Ik ken meerdere fysiopraktijken die aangeven dat zij gespecialiseerde bekkentherapeuten hebben, maar geen geregistreerd bekkenfysios hebben. De andere "specialisten" denken het ook te kunnen, maar missen gewoon een heel stuk opleiding en daardoor ook inzicht. En helaas kan iemand dan een heel aantal behandelingen uit het aanvullend pakket kwijt zijn doordat iemand met gebrekkige kennis iemand (zwaar gezegd) aan het lijntje houdt.
Deze site kan je ook (extra) helpen om dit uit te zoeken.
https://defysiotherapeut.com/zoek-fysiotherapeut/
Thecis
een jaar geleden
Als je voor een andere klachten gaat in het bekkengebied, kan ik me voorstellen dat iemand het mee neemt.
Alsnhet om andere klachten gaat, is de kans dus groot dat iemand niet een geregistreerd bekkenfysio is. De meeste geregistreerde bekkenfysios doen namelijk geen andere klachten meer omdat ze hun agenda volledig kunnen vullen met bekkengerelateerde klachten.
Pieterke
een jaar geleden
Dank je @Thecis.

Geef als eerste antwoord