Wat moet ik doen nu ik last heb van duizeligheid, misselijkheid, slecht zicht, raar gevoel in mijn lichaam en hoofdpijn?

Hallo. Ik zit met een probleem. Sinds een dik uur heb ik last van duizeligheid, misselijkheid, slecht zicht, een raar gevoel in mijn lichaam, hoofdpijn, ...
Mijn ouders cijferen mijn fysieke klachten altijd volledig weg. Ze doen alsof ze niet bestaan of alsof ik overdrijf.

Nu ben ik gaan opzoeken wat mijn klachten konden betekenen en hetgene wat volledig overeenkomt is een bloeding in de kleine hersenen.
Natuurlijk is dit zeldzaam, maar ik maak me nu wel zorgen. Zeker omdat de klachten zo plots zijn ontstaan en ze niet weggaan.

Ik durf mijn ouders niet aan te spreken over mijn zorgen, omdat ik schrik heb dat ze me uit gaan lachen. En ik weet ook dat ze er toch niks mee gaan doen.

Ik ben 17, te jong dus om zelf iets te doen.

Wat moet ik nu doen?

een jaar geleden
2.1K
Ritsuka
een jaar geleden
Je kunt de huisarts(post) bellen. Heb je genoeg gegeten en gedronken vandaag?
Pieterke
een jaar geleden
Neem vanavond contact op met je huisartsenpost of bel morgen even je huisarts op. Je moet hier niet mee door blijven lopen. Je ouders hoeven niet te weten dat je bij hem/haar bent geweest. Een arts heeft een beroepsgeheim.
Ritsuka
een jaar geleden
Hoe is het nu?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zou niet meteen uitgaan van het ergste of bang worden voor je lichaam.
Een huisarts kan in elk geval bloed laten prikken. Als het bijvoorbeeld een tekort aan vitamine B12 is, is daar vrij makkelijk wat aan te doen.
Zou ook kijken naar je voedingspatroon. Een teveel aan snelle suikers kan ontregelend werken. Zorgen voor voldoende eiwit. Soja kan ontregelend werken op je hormoonhuishouding.

Antwoorden (4)

Ik zou toch zuinig zijn op mezelf, of je ouders dat nu begrijpen of niet. Dus bel de huisarts, vertel wat er met je aan de hand is, en laat je door hem/haar adviseren. En door niemand anders. Misschien valt het mee, maar ook zou er iets met je kunnen zijn waar wat aan gedaan moet worden. Dan heb je er eeuwig spijt van dat je je hebt laten weerhouden om professionele hulp te zoeken.
een jaar geleden
Een van de dingen waar je op je 17e niet te jong voor bent, is de huisarts bellen. Medisch gezien ben je vanaf je 16e zelfstandig.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Overigens, hoofdpijn en misselijkheid zijn tamelijk aspecifieke klachten, die ook kunnen komen door migraine of een virusinfectie.
tinus1969
een jaar geleden
En als je de huisarts belt, ga dan niet vertellen dat je een hersenbloeding hebt. Vertel feitelijk je klachten.
Als je 17 bent kun je en mag je zelfstandig naar de huisarts. (Tenminste, dat is in Nederland zo, ik weet niet of je Belgisch bent?). Maar ik zou me niet zo'n zorgen maken als ik me een keer een uurtje me niet zo goed voel - dat kan van alles zijn: te weinig gegeten, iets verkeerds gegeten, spanning, inspanning, grieperig, "gewoon zomaar". Als je je nu, na 14 uur nog zo naar voelt kun je de huisarts bellen, dan hoor je wel wat de assistente zegt.
een jaar geleden
Hey,
wat jammer om te horen over je situatie ik zelf heb dit ook dat kan temaken hebben met medicatie, zwangerschap, lage of hoge bloeddruk ook een hersenbloeding is mogenlijk maar uitzonderlijk op jouw leeftijd tenzij je onlangs hard gevallen bent of een klap hebt gekregen. Je bent 17 dus je bent medisch zelf verantwoordelijk bel een huisarts en die zal je raad geven. hoogstwaarschijnlijk word dat een scan en zal het niks zijn.

Daarna ga je wss naar de neuroloog die zal je helpen je kijkt naar een kost van op en nabij de 300 euro
een jaar geleden