Moet ik met krukken lopen als ik een gekneusde of gebroken teen heb?

Ik heb mijn teen gekneusd of gebroken en het is blauw gekleurd ik loop het fijnst op bloten voeten of sokken als ik op schoenen loop dan doet dat enorm veel pijn en ga ik ook heel raar lopen raden jullie aan om op krukken te lopen of niet?

2.1K
Ritsuka
een jaar geleden
Vraag dit aan de huisarts
Amadea
een jaar geleden
Het is heel onverstandig om zonder medische behandeling met een gebroken teen door te blijven lopen!
Pieterke
een jaar geleden
Ik heb in het verleden. 2x een teen gekneusd en hoefde niet met krukken te lopen.
Maar ik denk dat je beter wel op krukken kunt gaan lopen om je voeten/tenen te ontlasten. Bij mij heeft het destijds beide keren een jaar geduurd voordat ik weer normaal kon lopen. Vraag even aan je huisarts hoe hij of zij daarover denkt.
Pieterke
een jaar geleden
Je moet sowieso even naar de huisarts om vast te laten stellen of de teen gebroken of gekneusd is.

Antwoorden (1)

Je moet niks, maar als jij gemakkelijker loopt mét krukken, dan zou ik dat zeker doen.
een jaar geleden