Waarom worden mijn rugklachten merkbaarder bij het roken van wiet en hasj?

Heeft iemand hier een feitelijke verklaring voor?

1.6K
nul1
2 jaar geleden
Als je cannabis wilt gebruiken tegen pijn dan kan je het beste de olie nemen van de apotheek. Daarbij is de kwaliteit en werkzame stof gegarandeerd. Met name de CBD olie is interessant tegen pijn. Helaas is het wel zo dat het enkel op recept is te verkrijgen.

Antwoorden (1)

De verergering van pijn door cannabis is een reëel fenomeen. Het werd gemeld door meerdere mensen en is gerepliceerd in een laboratoriumomgeving.

Er is één mechanisme vastgesteld dat hiervoor verantwoordelijk kan zijn. Dit vindt plaats op het niveau van het ruggenmerg, waar activering door cannabis van de CB1-receptor het effect van remmende interneuronen op het onder controle houden van pijn vermindert. Dat wil niet zeggen dat er geen andere mogelijke mechanismen zijn.
SimonV