Kan een hoge bovendruk bloeddruk komen door een (corona) infectie?

Weet iemand dit?
Heb sinds eergisteren nacht ineens een hoge bovendruk: schommelend tussen 150-179. Merkte het dat mijn voeten koud waren en toch klam. Tot nu toe is hij niet meer verder gezakt. De onderdruk is vrijwel constant onder de 87.
Nu heb ik al een week of 9 een soort prikkeling onder de huid in mijn bovenbuik als ik zit, dat niet meer voelbaar is als ik de hand erop leg. Ook erg vaag. Ook heb ik sinds een week corona klachten. Kan het hierdoor komen?
Door extreme druk bij mijn huisarts kan ik pas woensdag terecht.
Normaal is mijn bovendruk altijd 120/125...

1.4K
Ritsuka
2 jaar geleden
Als je corona klachten hebt moet je een afspraak maken bij een testlocatie.
Ga pas bij je huisarts langs als je negatief getest bent.

Antwoorden (1)

Nee, daar zijn geen aanwijzingen voor.
Uit onderzoek blijkt wel dat de bloeddruk kan stijgen door de gevolgen van covid, zoals gebrek aan lichaamsbeweging.
SimonV