Craniaal is een term uit de anatomie. Het Latijnse cranium betekent schedel. Een lichaamsonderdeel ligt craniaal wanneer de plaats ervan op de romp aan de kant van het hoofd ligt. (Bedankt Wikipedia)

Patella is de knieschijf.

Tractiespoor is extra botvorming.

Mijn diagnose als niet-arts: er vormt zich extra bot aan de voorzijde van je knieschijf.

Maar ik denk dat je beter je arts kunt raadplegen:-)
2 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Knap gedaan @Computoon ! (+)
Toch interpreteer ik Craniaal/hoofdzijde niet als VOORkant, maar als BOVENkant. Je hoofd zit immers boven op de romp. Dat zou dus extra botvorming aan de bovenkant van de knieschijf zijn.
Maar ik ben net zo min dokter als jij. Ik kan er zomaar helemaal naast zitten.