Welke is de meest geschikte matras voor een zware persoon?

Ik weeg ongeveer 115 kg en heb pijn in mijn rug bij het opstaan. Ik denk dat mijn matras haar beste leven achter de rug heeft maar ik weet niet waar ik naar moet kijken als ik een nieuwe zou kopen.

1.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Ga naar een goede zaak en laat je goed voorlichten goede matrassen zijn niet goedkoop.
samaiphon
2 jaar geleden
sorry maar dat had ik zelf ook al wel kunnen bedenken! dat is geen antwoord op mijn vraag. ik zou op voorhand enige kennis willen opdoen zodat ik al enige dingen weet om eens bij een matrassenwinkel langs te gaan
ronron1212
2 jaar geleden
Samalhon als je goed kijkt zie je dat dit onder reacties staat en niet onder antwoord.
ronron1212
2 jaar geleden
Google eens en lees wat je vindt
Ritsuka
2 jaar geleden
Je moet dan een steviger matras hebben dan je zou denken
samaiphon
2 jaar geleden
Ritsuka dat weet ik intussen ook al wel maar welk systeem? Er zijn matrassen met pocket vering, met traagschuim en noem maar op en ik weet ook al wel dat dit geen goedkope matrassen zijn.
samaiphon
2 jaar geleden
Dus reacties zijn dan geen antwoorden? Is er dan geen kolom teveel?
Pieterke
2 jaar geleden
Op deze site vind je alvast wat tips en uitleg over waar je op moet letten:https://www.swisssense.nl/matraskeuze
Er zijn meer sites op internet waar uitleg en tips over matrassen staan. Zo kun je je vast oriënteren. Maar een matras kopen kun je beter in een goede fysieke winkel doen.

Antwoorden (2)

Het beste matras voor zware mensen is een massief koudschuim matras van goede kwaliteit en met een hoge densiteit. Ook is het het beste als het matras minimaal 22 cm of meer dik is. Hoe dikker het matras hoe minder snel het Bottom- out effect op treed. Naast de dikte is de kwaliteit van het matras voor zware mensen ook belangrijker. Het matras krijgt immers meer te verduren en kan daardoor ook sneller achteruit gaan. Om toch lang met het matras te kunnen doen is de kwaliteit, de dikte en de stevigheid belangrijk.
fremar
2 jaar geleden
samaiphon
2 jaar geleden
goede raad maar niet voldoende voor beste antoord sorry
Een goed matras zorgt ervoor dat je lichaam overal goed wordt ondersteund, maar dat is niet het enige. Ben je iemand die het snel warm heeft, dan kan pocketvering een optie zijn omdat dit type matras goed ventileert. Heb je het vaak koud, dan is een koudschuimmatras wellicht een betere keuze.

Het mag wellicht niet, maar mijn matras is gekocht bij de Suite in Moordrecht. Toegegeven, het is niet de meest voordelige zaak, maar je matras wordt op jouw gewicht en bouw aangemeten en je kunt binnen 6 maanden het matras omruilen als het niet bevalt. Reken voor een goed matras bij de Suite op 12-1400 euro, maar dat is een schijntje als je bedenkt dat je dagelijks urenlang goed kunt slapen. Ik zou nooit naar een Beddenreus of Beter Bed of IKEA gaan, daar ligt ieder bed lekker omdat je moe bent van het geslenter door dat soort zaken. En nee, ik heb geen enkel belang bij de Suite maar af en toe kom ze bedrijven tegen die (ver) boven de massa uitsteken en dit is er zo een.
2 jaar geleden
samaiphon
2 jaar geleden
ik vind dit het beste antwoord