Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kun je doen om pijn tijdens het ademen te verminderen in zowat mijn hele bovenlichaam?

Ik vermoed dat ik sinds vandaag een longontsteking heb en zal straks dan ook (bij verslechtering) naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gaan om er naar te laten kijken. Zijn er nu al dingen die ik kan doen om tijdens het ademen en hoesten de pijn in mijn gehele borstkas te verminderen?

Roken doe ik al minder en pijnstillers hebben geen effect.
Bedankt alvast voor de hulp.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goh Rena het zit je niet mee vandaag,eerst zie je dat je contract verlopen is en nu dit er nog bij:-( Je kunt het beste zeer regelmatig stomen! Pan oid met gekookt water,eventueel met kamillethee of een beetje zout ( geen menthol want dat tast je reukvermogen aan) er zo dicht mogelijk boven gaan zitten,liefs met een handdoek over je hoofd en pan(uiteraard). Je borst en rug insmeren met bv tijgerbalsem,vicks of wat voor soort zalf of lotion dan ook als het maar verwarmd en goed warm blijven houden! Sterkte weer!! Groetjes vlindertje

In de badkamer gaan zitten met de deur dicht en dan de hete kraan aanzetten Kwartiertje volhouden Heb je misschien iets van slijmoplossers in huis Dat helpt ook wel Beterschap

ik ben er net van af, insmeren met vicks, stoombaden nemen, gewoon zorgen dat de slijm loskomt. bij mij duurde het wel 2 weken, erg hardnekkig. sterkte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100