Wat kun je doen om pijn tijdens het ademen te verminderen in zowat mijn hele bovenlichaam?

Ik vermoed dat ik sinds vandaag een longontsteking heb en zal straks dan ook (bij verslechtering) naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gaan om er naar te laten kijken. Zijn er nu al dingen die ik kan doen om tijdens het ademen en hoesten de pijn in mijn gehele borstkas te verminderen?

Roken doe ik al minder en pijnstillers hebben geen effect.
Bedankt alvast voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Goh Rena het zit je niet mee vandaag,eerst zie je dat je contract verlopen is en nu dit er nog bij:-(
Je kunt het beste zeer regelmatig stomen!
Pan oid met gekookt water,eventueel met kamillethee of een beetje zout ( geen menthol want dat tast je reukvermogen aan) er zo dicht mogelijk boven gaan zitten,liefs met een handdoek over je hoofd en pan(uiteraard).
Je borst en rug insmeren met bv tijgerbalsem,vicks of wat voor soort zalf of lotion dan ook als het maar verwarmd en goed warm blijven houden!

Sterkte weer!!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi, eigenlijk was het andersom ;) Ik werk al bijna 3 jaar bij een bedrijf en ben daar nog nooit ziek geweest. Ik wou graag de procedure van het ziekmelden weten, waarvoor ik door 1 dezelfde map moest zoeken. Zodoende ben ik bij mijn "verlopen" contract uitgekomen ;) Heel toevallig dus, maar idd, ik had me mijn weekend ook anders voorgesteld, al is er toch alvast 1 probleem grotendeels uit de wereld geholpen :) Bedankt voor je nuttige antwoord "weer" :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nogmaals dank voor beide antwoorden ;)

Andere antwoorden (2)

In de badkamer gaan zitten met de deur dicht en dan de hete kraan aanzetten
Kwartiertje volhouden
Heb je misschien iets van slijmoplossers in huis
Dat helpt ook wel
Beterschap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kweet dat het moeilijk is ,maar dat roken...
Ik paf ook altijd door
Desnoods menthol ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wel een goeie ja, een soort stoomcabine creëren :) Ga ik zometeen zeker even doen ;) En dat roken.... Tja, ik weet niet goed wat ik daarop moet zeggen. Het voelt als een soort dweilen met de kraan open, maar ik kan het ook echt niet laten :s Hartelijk dank voor je antwoord iig :)
ik ben er net van af, insmeren met vicks, stoombaden nemen, gewoon zorgen dat de slijm loskomt.
bij mij duurde het wel 2 weken, erg hardnekkig. sterkte.