Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Enorme druk op hoofd, wat is daarvan de oorzaak?

Hey, ik heb een vraagje. Ik ben nu al 2 weken heel erg verkouden, en het word nu steeds minder. Maar vanochtend werd ik wakker en stond ik op en had ineens hele erge pijnlijke druk midden in mijn hoofd. Het blijft aanhouden, vooral als ik rechtop sta en even loop. Weet iemand of dit te maken heeft met de verkoudheid die ik had of dat het iets anders is?

1.4K
Pieterke
2 jaar geleden
Dat is normaal bij hevige verkoudheid. Als het aanhoudt of erger wordt maandag (of eerder) even de dokter/dokterspost bellen. Stomen met heet water met rhinocaps en een doek over je hoofd kan helpen.
Ritsuka
2 jaar geleden
Waarschijnlijk holte ontsteking
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het zou kunnen betekenen dat de verkoudheid zich heeft uitgebreid tot een (bij- of voorhoofds-) holteontsteking. Maar in de huidige tijd is het verstandig om er rekening mee te houden dat je besmet bent met het coronavirus en dat daar de hoofdpijn door veroorzaakt wordt. Dus laat je testen en ga zolang niet bekend is wat de oorzaak is in quarantaine.
(Lees meer...)
Amadea
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding