Kan ik iets doen tegen het naar buiten wijzen van mijn voeten tijdens het lopen of staan?

Ik kwam er dus laatst achter dat mijn voeten naar buiten wijzen tijdens het lopen en stilstaan (dit wist ik opzich al best lang, maar dacht altijd dat het normaal was en iedereen dat had, weet nu dus dat dat niet zo is). Ik heb geen x benen, het zijn alleen mijn voeten die naar buiten wijzen. Ik vroeg me af of er dingen zijn (zoals oefeningen ofzo) die ik hier tegen kan doen. Ik hoorde namelijk een paar mensen lachen vandaag en heb sterk het vermoeden dat het ging over de manier hoe ik loop (aangezien ze alleen lachten op het moment dat ik voor ze liep). Dus kan ik hier iets tegen doen?

Ritsuka
2 jaar geleden
Mensen lachen echt niet om de stand van je voeten hoor.

Antwoorden (2)

Je kunt proberen te staan en te lopen met je voeten meer naar binnen gedraaid, maar dan ga je je knieën en/of je heupen anders belasten, wat dan weer voor andere klachten kan lijden.
Op zich is het helemaal niet vreemd om met een beetje naar buiten wijzende voeten te staan en te lopen.
2 jaar geleden
Met een fysiotherapeut zou je kunnen kijken of je benen "normaal" staan, en eventueel kun je samen iets doen als de stand van je benen nu klachten geeft. Maar ik heb zelf de ervaring dat soms fysiotherapeuten het "normaal" vinden als je voeten precies recht staan, en 10 of 20 jaar later vinden ze het "normaal' als je voeten iets naar buiten staan.
Ik zou er alleen werk van maken als je fysiek last hebt van de stand van je voeten (je voelt het bijv. in je knieën, je heupen, je rug), want hoogstwaarschijnlijk lachten de mensen bij wie je langsliep écht niet om jouw voeten - zullen ze het niet eens hebben opgemerkt - de meeste mensen zijn minder met jou bezig dan jij denkt...