Is er iets mis met mij als ik altijd te warm heb?

sinds een paar dagen geleden heb ik altijd te warm, mijn vrienden met veel meer lagen aan dan mij vonden het te koud maar ik had het nog steeds te warm. Ik ging ook net naar buiten in de sneeuw zonder jas en had geen koud. Ik heb ook geen koorts. Zou iemand hiervoor een verklaring hebben?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Je zegt dat je het sinds een aantal dagen te warm hebt. Daarvoor had je het dus niet altijd erg warm. Een aantal redenen waardoor je het te warm kunt hebben:

Je bent in een andere omgeving waar de verwarming te hoog staat voor jou. Hierdoor heb jij het te warm. Loop je naar buiten, voelt dat lekker.
Je hebt problemen met je schildklier. Indien je schildklier te snel werkt, kun je het ook te warm hebben. Vermoed je dit? Maak een afspraak bij de huisarts.
Ik ken jouw leeftijd niet, maar vrouwen in de menopauze, overgang kunnen het ook continu te warm hebben.
Heb je momenteel veel stress? Je adrenaline stijgt, waardoor je het ook warm krijgt.
Ben je flink aangekomen, ofwel weeg je te veel? Ook hierdoor kun je het warm krijgen.
Je drinkt momenteel te veel alcohol: als je alcohol drinkt, krijg je het warm. Dit is slechts een gevoel: alcohol verwijdt je bloedvaten, dus eigenlijk koelt je lichaam af.
Bestaat de kans dat je zwanger bent? Ook hierdoor kun je het te warm hebben.

Houd je lichaam in de gaten.
Blijf je het te warm houden, kijk dan eens in dit lijstje wat betrekking kan hebben op jou. Dan weet je ook of het verstandig is om actie te ondernemen.

Succes.