Wat kan ik doen bij ontstoken vinger?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
25.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nagels zijn te kort afgeknipt, zo te zien. Zo groeien ze in. Beetje langer laten of....niet nagelbijten.

Antwoorden (4)

3x Daags een badje met sodawater.
3 jaar geleden
De aangedane vinger moet rust houden en beschermd worden tegen stoten. Verder zijn er geen extra maatregelen noodzakelijk, ook geen lokale middelen. Als u toch een lokaal middel wilt voorschrijven, geef dan een combinatie van een lokale antibioticumcrème met een corticosteroïdcrème. Hoog leggen, nat verband of (soda)baden kunnen pijnverlichting geven.
fremar
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lekker wekwn in de groene biotex /soda , werkt verzachtend voor de huid en ontstekingsremmend. Baat het niet dan schaad het ook niet. Dit wordt ook gedaan na operatie en vroeger aangeraden na bevalling.
Daarnaast preventief beschermen tegen stoten. Goed schoonhouden en ik zou het wel voldoende laten luchten zodat eventueel vuil eruit kan en niet gaat broeien.
Succes ermee!
Groetjes Samantha