Is zwart bloed in je maandverband aan het einde van je menstruatie normaal?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Amadea
3 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal. Een miniverbandje of inlegkruisje is gebruikelijker.
Pieterke
3 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal. Raadpleeg even je huisarts.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea het was ook miniverband maar wel vol
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Wat het "normale" verloop van de menstruatie is verschilt van vrouw tot vrouw. Ook de hevigheid van bloedverlies is voor iedere vrouw anders.
Jij kunt het beste voor jezelf vaststellen of dit "normaal" is of niet. Maar als je het niet vertrouwt, of als je er gewoon wat vragen over hebt, dan kan je dit het beste bespreken met je huisarts.
Op de site van Thuisarts.nl staat ook informatie over dit onderwerp, maar het antwoord op jouw vraag wordt daar ook niet gegeven. Ook daar wordt je naar je huisarts verwezen.
https://www.thuisarts.nl/vaginaal-bloedverlies/ik-heb-hevig-bloedverlies-bij-menstruatie
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Annboo8146 dankjewel voor je antwoord. Ik ga sowieso met mijn huisarts morgen bellen dan weet ik het zeker.

Antwoorden (1)

Zwart bloed duidt meestal op "oud" bloed. Het tegengestelde van vers bloed, dat rood is.
Het kan zijn dat er nog restjes van het menstruatiebloed in het lichaam zaten. Geen probleem, als dat snel vanzelf ophoudt.