Kan je spierpijn krijgen door te weinig slaap?

Ik heb de afgelopen nacht de hele nacht niet geslapen en ik merkte al dat ik in de nacht last van me benen, schouders,armen begon te krijgen en in de loop van de dag begon het alleen maar erger teworden ik kan niet eens meer normaal lopen het voelt precies als spierpijn maar ik heb de dag ervoor niks gedaan hoe kan dit en hoe kom ik er vanaf

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Ja, dat komt vaker voor. Je immuunsysteem heeft gewoon goede slaap nodig. Je kunt allerlei gezondheidsklachten krijgen als je te weinig slaapt. Bij weinig slaap worden in het immuunsysteem ontstekingseiwitten gevormd. Daardoor kun je pijn in je lichaam voelen, zoals spier- of hoofdpijn.
Hopelijk slaap je vannacht beter en verdwijnt de pijn.
SimonV
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Verhelderend! Plus
Thecis
3 jaar geleden
Er is een reden dat slaaponthouding opgenomen is in het Verdrag van Genève... +