Ik heb witte vlekken in mijn keel, wat kan het zijn?

Ik ongeveer 1 week geleden witte vlekken gevonden in mijn keel. Ik heb geen pijn. Ik heb ook geen amandelen meer. Wanneer zou ik beter eens naar de dokter gaan. Of lijkt dit niet zo erg? Ik ben trouwens 19 jaar.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Ga er even mee naar de huisarts of tandarts. De tandarts kan dit ook prima beoordelen.

Jouw slijmvlies is inderdaad een beetje wit. Dit heet met een mooi woord: leukoplakie.
Ga dit niet opzoeken op Google, want dan lees je de engste dingen.
Aangezien het bij jou heel minimaal uitziet en je pas 19 jaar bent, is de oorzaak vast makkelijk te achterhalen.

Leukoplakie is meestal heel onschuldig (ook bij ouderen).
Als je vaker alcohol drinkt, rookt, te goed je tanden/mond poetst, kun je dit krijgen.
Een schimmeltje in de mond (kan ook na antibiotica) kan ook zo’n plekjes geven.

De huisarts of tandarts kan aan de structuur al merken wat de oorzaak is.

Ik doe er geen bron bij, omdat dat juist verkeerd kan werken.

Dus maak een afspraak, laat er naar kijken, achterhaal samen de oorzaak.
Dan weet je wat je kunt doen om de plekjes weer weg te krijgen.

Succes!