Ik heb last van piepen in mijn oren, wat zou dat kunnen zijn?

Ik heb last van piepen in mijn oren als het doodstil is. (Bv. Als ik ga slapen)
Ook heb ik last van een piep die af en toe heel hard komt.
Dit is allemaal in mijn rechter oor.

Ik heb het idee dat dit tinnitus is.

Ik denk dat er twee oorzaken kunnen zijn:
1) Het koptelefoon gebruik. Ik gebruik gemiddeld 7 uur per dag een CE gekeurde koptelefoon. Volgens mij had een CE koptelefoon een limiet en is het niet schadelijk. (Ik gebruik hem absoluut niet maximaal, hoogstens tot de helft.)

2) School.
Ik heb eens een week decibel lopen meten in de klas, dit is ongeveer 70dB tot 90dB. (Als we aan het ‘werk’ zijn en mogen ‘overleggen’.

Wat zou het kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
ronron1212
4 jaar geleden
80 decibel kan al schade veroorzaken.
TurfGraver
4 jaar geleden
Het hoeft geen gehoor schade (door geluid) te zijn.
Bezoek je huisarts.
Ivana
4 jaar geleden
Lees dit even door:
https://www.hoorstichting.nl/het-gehoor/tinnitus/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gemiddeld 7 uur op een dag vind ik best lang. En ook al heb je 'm niet voluit staan, ook halve kracht kan nog best hard zijn, mede afhankelijk van de soort muziek c.q. de gebruite instrumenten.

Antwoorden (1)

Veel mensen hebben een piep in hun oren als ze gaan slapen. Ze liggen een tijdje en merken opeens dat geluid. Het kan verschillende oorzaken hebben, maar het is in dit geval zeer waarschijnlijk dat het door jouw school komt. Een te lange blootstelling aan een hard geluid kan ervoor zorgen dat je een piep hoort als je in een stille ruimte bent. Meestal houdt zo'n piep maar een minuut aan.

Als de piep zonder stop doorgaat raad ik je aan om je huisarts te bellen en kan het inderdaad zoals je zei, Tinnitus zijn.