Gaat mijn ooievaarsbeet nog weg?

Hallo,
ik ben nu 16 jaar en heb op mijn voorhoofd een ooievaarsbeet die nog lichtelijk zichtbaar is. Vroeger was deze veel heftiger en is dus al een stuk meer vervaagd. Zelf irriteer ik me heel erg aan mijn ooievaarsbeet, dus mijn vraag is, gaat deze nog weg? En wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Het blijkt dat bij 10 tot 50 procent van de personen de vlek als volwassene nog zichtbaar is. De ‘kus van de engel’ is vluchtig en verdwijnt bij 95 procent van de gevallen binnen een jaar na de geboorte.
Als jij je als 16-jarige nog ergert aan je vlek(ken) kan je het beste naar de huisarts gaan. Deze kan je doorverwijzen naar een dermatoloog. Een dermatoloog kan beoordelen of een behandeling zinvol is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat zou een dermatoloog hier eventueel aan kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Sambaaa
Daar is de dermatoloog specialist voor. Eventueel een laserbehandeling. Dat gebeurt vaker met huidaandoeningen. Ook wijnvlekken kunnen zo behandeld worden. (Met naderhand genezende crèmes indien nodig?). De huisarts weet dat beter in te schatten dan ik. Daarom zal hij je ook doorsturen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ plus. Klopt, een afspraak met een dermatoloog
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/ooievaarsbeet-naevus-van-unna/
Hoi,
Helaas verdwijnt een ooievaarsbeet niet bij iedereen....
Die van jou zit ook nog op een opvallende plek.
En, op jouw leeftijd vind je dit helemaal niet leuk.

De kans dat de plek nog spontaan verdwijnt, moet je niet op hopen.
Het enige dat misschien helpt, is een IPL behandeling.
Eigenlijk is dat ook een soort laser.

Er wordt een keer of drie geprobeerd of de IPL behandeling helpt.
Is er na drie keer geen resultaat, dan wordt er gestopt.
Het mooie is dat ze je dan leren om de plek te camoufleren. Daarvoor hebben ze speciale camouflage waarmee je zelfs kunt zwemmen.
Dus dan kun je ook stoppen met foundation, concealer, poeder......

Indien de plek niet verwijderd kan worden met IPL, zul je je er waarschijnlijk ook minder aan storen als je ouder wordt.
Zo niet, blijf je camouflage gebruiken.
Een ander kapsel (pony) laat iets ook al minder opvallen.

Praat eens met jouw ouders.
Je kunt inderdaad naar een dermatoloog gaan, maar er zijn ook klinieken die deze problemen aanpakken.

Meis, leg ook de nadruk op bijvoorbeeld jouw ogen......
Laat die stralen, zodat mensen geeneens verder kijken ;-)