Ik heb shin splint, maar hoe weet ik wanneer ik weer kan beginnen met sporten?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Amadea
4 jaar geleden
Heeft degene die jou hiervoor behandelt dat niet verteld?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, ik ben nog niet behandeld
Amadea
4 jaar geleden
Hoe weet je dan dat je shin splint zou hebben?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn trainster heeft er wel naar gekeken, die zegt dat het een hele grote kans is op shin splint
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ga naar je huisarts met deze vraag.
Ritsuka
4 jaar geleden
Zorg eerst dat je behandeling hebt

Antwoorden (1)

Dat is niet zomaar te beantwoorden. Ook omdat je er (nog) geen medisch geschoold persoon naar hebt laten kijken.

Zoals bij alle spier- en peesaandoeningen is voorkómen beter dan genezen. Want het herstel van een peesontsteking is een traag proces. Wie aan shin splint lijdt, heeft last van stekende pijn in het onderbeen. Hoe erger de ontsteking, des te scherper en snijdender de pijn. Patiënten bij wie de shin splint zich tot een ver stadium heeft ontwikkeld, beschrijven de pijn als ‘stokslagen’. Wanneer je op het scheenbeen drukt, doet dat flink zeer. De benen over elkaar leggen is voor veel patiënten een pijnlijke exercitie. Het onderbeen kan bovendien rood worden en licht gezwollen raken, maar dat gebeurt doorgaans alleen bij ernstigere gevallen van shin splints.

Wanneer je merkt dat je scheenbeen zeer doet, wacht dan niet te lang en raadpleeg een arts. Onbehandeld kan deze klacht in sommige gevallen leiden tot een stressfractuur!
Amadea