zijn er sterkere spierverslappers dan diazepam?

ik slik zo nu en dan diazepam voor blijvende chronische klachten van whiplash/nekwervelbeschadiging en schouderproblemen, onlangs heb ik weer een nieuwe whiplash gehad en stik ik vd pijn en werkt diazepam ook bijna niet .daarnaast gebruik ik ookal morfinepleister, zaldiar voor mijn andere chronische klachten..artrose door elleboogverbrijzeling en schouderkop is gebroken geweest.
als de pijn niet meer te houden is neem ik diazepam, maar laatste 2 weken slik ik het al iedere dag 1 of 2 stuks en heb dan geluk als ik 1 of 2 uur kan slapen na een uur op zijn beginnen de spierspanningen weer erger te worden dus is er wat sterkers?moet overigens overmorgen naar de pijnpoli huisarts doet niks , is wel handig als ik evt bij pijnpoli kan vragen om wat anders als iemand ergens goede ervaringen mee heeft

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het bekende problem van diazepam (en alle pammetjes) is dat je er langzaam aan steeds meer van nodig hebt om het zelfde effect te krijgen.
er zijn wel zwaardere tabletten maar het is de vraag od die weer samen kunnen met wat je al hebt.
op de pijnpolie kunnen ze je zeker verder helpen. geef daar ook aan dat je huisarts verder niks onderneemt.

Antwoorden (1)

Ik ken meerdere mensen die af en toe een jointje roken als spierverslappend middel ivm spastische spieren.
Het is geen heel sterk middel zoals morfine, maar het zou goed werken en het heeft geen akelige bijwerkingen zoals morfine (geen eetlust en verstopping).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben tegen drugs en rook niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gebruikt morfine?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En medicinaal gebruik van cannabis kan ook met een verdamper. Dus zonder tabak o.i.d.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb morfinepleisters ja anders kan ik al bijna niets meer doen heb in verleden 3 ongelukken gehad dus heel me lijf is naar de fillestijnen en om het een beetje te verlichten heb ik dus morfinepleisters en als het nog te erg is onderstening met zaldiar en diazepam
en nee die vieze troep van canabis ,,, word er al misselijk van als ik het ruik, en dat was ook heel de vraag niet, de vraag was of er sterkere spierverslappers zijn niet de vraag wat pijnverlichtend helpt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles stinkt als je het verbrand, er zijnzelf mensen die diazepam roken. Maar ik ik had je vraag wel begrepen. Cannabis werkt ook spierverslapend, vandaar daar dat mensen met spierspasmen er soms ook baat bij hebben.
Je hebt een nare geschiedenis, sterkte er mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/Aandoeningen/Thema_s/Medicinale_cannabis.aspx?mId=10702&rId=41# http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis Twee linkjes over het gebruik van cannabis als medicijn als spierverslapper en pijnstiller. De medicinale cannabis wordt niet gerookt. Je krijgt het als preparaat om thee van te zetten of om met een verdamper te inhaleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
..je verbandt....moet dat zijn