Is liggen beter voor je onder rug dan zitten?

Als ik lang zit op een bank stoel ed Krijg ik last van mijn onder rug, maar als ik lig niet is liggen misschien beter dan zitten?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Liggen is beter. Veel zitten is zelfs slecht voor je (onderrug).
Eén van de meest voorkomende oorzaken van pijn tijdens het zitten is een verkeerde lichaamshouding. Zit je bijvoorbeeld onderuitgezakt, is je nek naar voren gebogen, hangen je schouders naar voren, etc? Dit zijn voorbeelden van houdingen die flink wat pijn in de rug kunnen bezorgen
SimonV