Hoe haal je een haar splinter weg uit vinger?

3 dagen geleden heb ik een klein haartje in mijn middelvinger gekregen, ouch. Nu d8 ik laat hem zitten hij gaat er vanaf wel uit, maar nee. Nu begint het pijn te doen en met typen is dit ook niet al te fijn. Ik heb veel dingen geprobeerd maar krijg hem er niet uit. Hij zit onder mijn vel en als ik er aankom schiet er een pijnlijke schok door mijn lichaam. Weet iemand een oplossing? (Zie bijgevoegde foto)

Picture for question
9.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Waarschijnlijk is je lichaam het haartje nu aan het afstoten, dus is ie over een tijdje weg

Antwoorden (2)

Zelf haal ik met een (ontsmette) naald de opperhuid rondom de splinter weg, zó dat ik met een pincet (of een mesje) de splinter er uit kan werken.
4 jaar geleden
Weken in een sopje met soda werkt ook.
De huid wordt zachter en hierdoor kun je wel met een pincet bij de splinter en deze er voorzichtig uittrekken.