steeds heb ik last van een zeurende hoofdpijn en dit op verschillende plaatsen. Wel heb ik ook problemen met mijn nek en bovenrug . Wat kan ik doen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Het kan goed zijn dat je veel achter de pc zit, dat is het eerste wat bij me opkomt als ik dit lees.
Als dat zo is, dan moet je op je houding letten en niet te lang achterelkaar achter de pc.

Je kan natuurlijk altijd langs je huisarts met je klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig om er digitaal op te reageren. De kunst is om te kijken of er iets onder zit wat deze pijnen veroorzaakt. Zijn er momenten van stress of spelen er dingen die moeilijk zijn? Ik stel die vraag omdat ik het niet weet. Jij weet dat wel. De pijn kun je natuurlijk wat onderdrukken met medicijnen maar dat zijn lapmiddelen die alleen op bijverschijnselen werkt van iets wat de klachten veroorzaakt. De hoofdpijn kan komen van de nekspieren die strak staan door bv. spanning. De schouder protesteert ook als deze te lang iets moet dragen. Welke last wordt daarop gedragen. Kijk of je bij de echte oorzaak kunt komen en doe daar iets mee.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op spanningshoofdpijn die vanuit je rug- en nekspieren komt. De hoofdpijn zit vaak aan beide kanten van uw hoofd, of als een strakke band om het hoofd. Het is een drukkende, knellende pijn. Hierbij zijn de spieren van de schouders, nek en schedel vaak extra gevoelig. U kunt ook last hebben van fel licht of hard geluid. Misschien heeft u minder zin in eten, maar u bent niet misselijk. De pijn wordt bij inspanning zoals traplopen niet erger. Door afleiding, sporten of ontspanning kan de pijn verminderen. Door te slapen gaat het vaak over. Spanningshoofdpijn heeft vaak te maken met spanningen, bijvoorbeeld thuis, op school of op je werk. Het kan ook komen door een verkeerde houding of te weinig wisselen van houding, door slecht slapen, moeheid of ergens tegen opzien. Soms ontstaat hoofdpijn zonder duidelijke reden.

Heb je last van stress of ben je gespannen? Hoe is je (werk)houding? Doe daar dan wat aan, dan verdwijnt je hoofdpijn ws. ook. Je kunt je nek en schouders laten masseren om de spanning eruit te halen. Of ga onder de warme douche staan en draai met je hoofd heel langzaam rondjes. Doe ontspanningsoefeningen (yoga!), ga lekker sporten en zorg voor voldoende slaap.

Raadpleeg altijd je huisarts als je je hoofpijn niet kunt verklaren, het erger wordt of als je twijfelt of ongerust bent. Je kunt een paracetamol (zie de bijsluiter voor maximale dosering) nemen, maar voor maximaal 2 weken. Daarna alsnog een arts consulteren als de pijn blijft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je houdingsproblemen hebt kan een mensendiecktherapeut ook verlichting bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou het kunnen zijn dat je erg gespannen bent?
als de problemen in die hoek gezocht moeten worden, ga dan eens na waar die spanning vandaan komt, en of je er iets aan kan doen.
ga voor ontspanning eens naar de sauna, en laat je masseren.
en kijk eens voor een yoga clubje in je buurt, ook dit werkt erg ontspannend.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
denk eens aan artrose van de nekwervels die zich vervormen: de aanhechtingen van de spieren in het achterhoofd kunnen ook verkrampt zijn en opzwellen waardoor ze hevige hoofdpijn kunnen veroorzaken. paracetamol zou wel moeten verlichting geven van de pijn.