Ik ben tijdens verkoudheid ook een gedeelte van mijn gehoor kwijt, wat helpt?

Ik ben altijd tijdens verkoudheid ook behoorlijk doof, dat is ontzettend vervelend voor het werk wat ik doe. Is hier een oplossing voor?

Pieterke
4 jaar geleden
Ga even naar de dokter, die kan vaststellen of de buis van Eustachius verstopt zit en zonodig een medicijn voorschrijven. Bij neusverkoudheid is het sowieso verstandig om zout water op te snuiven. Dat reinigt de neus en gaat infecties tegen. Een half afgestreken theelepeltje zout op een kopje water is voldoende. En dan een paar keer per dag een paar snuifjes nemen.

Antwoorden (1)

Als de buis van eustachius niet goed werkt door slijmvlieszwelling (verkoudheid, allergie) dan is meestal een medicijn voldoende. Bij verkoudheid volstaat veelal een week lang driemaal daags xylometazoline (Otrivin®).
fremar
4 jaar geleden
DivineSaturos1
4 jaar geleden
En wat voor medicijn raad je aan?
fremar
4 jaar geleden
dit kan je aan de apotheker vragen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Let op: Van Otrivin kan je goed ziek worden.
Niet iedereen kan tegen deze agressieve neusdruppels.