Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom heb ik ineens een hele gevoelige oksel?

sinds een paar weken heb ik ineens een hele gevoelige oksel, geen veranderde omstandigheden, gebruik dezelfde deo niet (kort) geschoren etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kunt allergie voor deo ontwikkelen, zomaar ineens en zonder aantoonbare reden. Kijk eens wat er gebeurt als je twee weken geen deo gebruikt.
Als de huid verkleurd is of ruw aanvoelt kan het zijn dat je last hebt van een huidschimmel. Dan moet je even naar de huisarts toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okay, bedankt Dorske, wat ik inderdaad vergeten ben te vertellen is dat er aan de huid niets te zien is, wat het probleem niet "makkelijker"maakt! 2 weken geen deo is een goede tip, al is het daar niet helemaal het seizoen voor. Bedankt!
Een tijdje niet scheren en inderdaad geen deo gebruiken. Je kunt Nestosyl Zalf gebruiken, dat helpt tegen veel huidproblemen. Als er na een week geen verbetering optreedt even naar laten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms kunnen er ook huid-reacties ontstaan als je een ander wasmiddel voor kleding gaat gebruiken of tijdelijk (bijv. op vakantie) hebt gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan inderdaad zijn dat je niet tegen de ingrediënten van de deo kan (ook al gebruik je die al jaren). Helemaal geen deo gebruiken hoeft niet, je kunt ook deo gebruiken zonder parfum etcetera, zoals Deoleen of Neutral. Je zult gelijk verschil merken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding