Herstelt mijn deels gevoelloze been?

Hallo, uit nieuwsgierigheid heb ik een week of 2 lang met mijn benen gekruist gezeten.
Zoware deed ik dit verkeerd en leunde mijn ene knie telkens net zo lang op mn andere knie waardoor t bloed niet kon stromen.
Sinds kort is t gevoel van mn huid op mn kuit en voet een beetje gevoel loos geworden.
Op internet staat dat dit een knelling is een tijdelijk letsel is.
Maar hoe lang duurt het ongeveer om mijn gevoel terug te krijgen?
Ik kan wel lopen, maar rennen en fietsen is heel raar en zwaar.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Experimenten met je lichaam en dan verbaasd zijn dat het niet meer normaal werkt. Bewegen en de spieren weer soepeler krijgen. Pijnloos lopen? of doet het toch wel poijn?
Ik zou er niet te lang mee wachten en naar de huisarts gaan.
Wellicht stuurt deze je met oefeningen naar huis of naar de fysiotherapeut.

Antwoorden (1)

Er is dus er een zenuw in je knieholte bekneld geraakt. Daardoor heb je je een verdoofd, slapend gevoel in dat been gekregen. Dat moet wegtrekken door je benen goed te bewegen. Mijn vermoeden is dat zwemmen in warm water zal helpen bij het herstellen. Hoe korter de zenuw in de knel heeft gezeten, hoe sneller het herstel. Het dragen van stevige schoenen kan ook nuttig zijn.

Mocht het echter niet verbeteren, dan zit er kans in dat je kuitbeenzenuwletsel hebt opgelopen. Dan is het beschermlaagje van de zenuw die onder de knie bij het kopje van het spaakbeen zit door de afknelling kapot gegaan, waardoor die zenuw zijn werk niet goed meer kan doen. Het is uiteraard aanbevolen om in dat geval jouw huisarts te bezoeken, die nader onderzoek kan laten doen.
Amadea