Pijn in benen na alcohol hoe komt dat?

Hoe komt het dat ik (en meerdere mensen zoals ik lees via google) last krijgen van een paar slokjes alcohol? Ik krijg een enorm zwaar gevoel in mijn benen van boven tot aan mijn tenen. Ik heb nooit alcohol gedronken, maar als ik het af en toe drink, krijg ik na 2 slokjes meteen dat gevoel. Het houdt zeker 30minuten aan en zakt dan iets maar voelt nog steeds “zwaar / vermoeid” wie weet wat het is?
Rare reacties met ; dan maar niet drinken ect. Hoeft niet, vraag niet om advies vraag wat het ís.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
29.8K
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Gelukkig ben ik niet de enige zo te horen :)
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Al ben ik overigens wel wat meer gewend en heb ik het ook al na 1 sterk drankje
paulus811
4 jaar geleden
Wat drink je dan? Ik ken het verschijnsel na het drinken van een paar glazen witbier. Ik dacht altijd dat het zuur in het bier, op je spieren slaat. Of heb je het met alles waar alcohol in zit?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is na 2!!! Slokjes alcohol, en dan was het gister Canei.. ik doe niet eens snel, want ben al geen alcohol gewend, dus maar na 2 slokjes heb ik meteen dat gevoel. Het voelt ook als dat het langzaam door trekt tot aan mijn tenen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
GDMB, heb ik ook. Na twee slokjes krijg ik ook nog zware armen, een soort hoofdpijn en soms super misselijk. Maar in de benen voel ik het direct.
Zo'n twee keer per jaar probeer ik het weer eens: bier, goede wijn, canei.... Maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wel handig. Ik ben altijd de BOB in de familie ;-)
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Ik heb het alleen bij sterke drank zoals bacardi
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Waardoor het komt? Geen idee. Ik zeg altijd dat ik allergisch ben voor alcohol. Maar dan schijn je andere verschijnselen te hebben.

Antwoorden (1)

Uit de bijgevoegde tekst blijkt, dat je helemaal geen alcohol gewend bent. Alcohol werkt op het centraal zenuwstelsel, beetje verdovend en klein beetje verlammend. Klinkt natuurlijk vreemd, als je ziet dat er heel veel mensen veel drinken en er schijnbaar geen last van hebben. Je kunt er namelijk aan gewend raken en hebt b.v. steeds méér nodig om dronken te worden. Mensen die door de alcohol helemaal laveloos (volledig verlamd en verdoofd) zijn hebben totaal geen spierkracht meer. Wat jij voelt als vermoeidheid is een héél klein druppeltje van hetgeen de mensen overkomt die veel alcohol gewend zijn.
Als je nog eens drinkt, doe het met mate en vooral langzaam. Heb je er de minste last van en blijft het gezellig.
De pijn die je voelt (vooral in je benen) is een vorm van spierpijn, omdat je benen het even wat minder aankunnen.
Toegevoegd op 17 augustus 2019 20:32: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik denk niet dat mijn vraag goed begrepen is,
Ik ben geen alcohol gewend, en ik kreeg het gister na 2 slokjes Canei. Ik ben dus geen “zuiper” ben zelfs nog nooit dronken geweest.. een vorm van spierpijn? Wat moet ik me bij die vorm voorstellen dan?
Ik ben echt opzoek naar een wetenschappelijk onderbouwend antwoord.