Wie weet wat voor bult dit is?

Dit bultje zit al jaren op mijn onderbeen. Voelt hard aan. Doet geen pijn, wordt niet groter maar ben benieuwd wat het is en of ik er vanaf kan komen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
34K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De meest voorkomende bultjes op de benen zijn: Dermatofibroom.
Onschuldig!!!
Omdat het bultje er al jaren zit en niet verandert, niet druk om maken.
Ga er wel even mee naar de huisarts.
Ik denk dat hij het bultje misschien toch even verwijdert.
Succes
Amadea
4 jaar geleden
Jij geeft het juiste antwoord, Simonsdochter. Waarom als reactie geplaatst?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een andere medische term voor dermatofibroom is histiocytoom en wordt nooit kwaadaardig.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ilszy zie ook www.huidarts.com
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Omdat ik in dit geval uiterst voorzichtig ben. Dan liever geen antwoord. Antwoorden wil ik echt 100% zeker weten.

Antwoorden (2)

Als het hard is en geen pijn doet kan het een onschuldig vetbultje zijn. De huisarts kan je daar vanaf helpen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Antwoord:
De huisarts weet wat voor bultje het is, deze heeft hiervoor jarenlang gestudeerd. Maak een afspraak en laat er naar kijken. De juiste diagnose leidt tot een juiste behandeling, door de huisarts.