Hoe kom ik aan die huidschimmel?

De laatste weken heb ik met een ontzettend rode, schilferige en jeukende uitslag in mijn gezicht, hals en borst rondgelopen. Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest met de conclusie dat het een schimmel is. Ik heb hiervoor een ketaconazol crème en een kuur van capsules voor 14 dagen gekregen. Ik ben aan mijn huisarts vergeten te vragen wat de oorzaak en de herkomst van deze huidschimmel kan zijn. Weet iemand hier een antwoord op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Heb je huisdieren?

Het beste antwoord

De schimmels die een infectie kunnen veroorzaken zijn eigenlijk altijd aanwezig op de huid. Als de omstandigheden voor hen gunstig zijn, gaan ze groeien. Deze omstandigheden zijn bijvoorbeeld vocht en warmte. Soms is de huid beschadigd waardoor een schimmelinfectie kan ontstaan, bijvoorbeeld door strakke schurende kleding. Ook kan het ontstaan door een verminderde afweer, bijvoorbeeld bij ouderen, mensen met hiv of diabetes.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijke antwoord...