waarom verlies ik zooo weinig bloed tijdens het ongesteldheid?

vandaag ben ik ongesteld op 17-05-2019
dit is mijn tweede dag en ik verlies bijna niets
soms twijfel ik ook of ik nou ongesteld ben of niet ook heb ik geen buikpijn. ik kan eigenlijk gwn deze 2 dagen de zelfde maandverband gebruiken zo weinig verlies ik (maar ik verwissel het toch ik voel me dan een beetje ongemakkelijk) mijn vriendinnen verliezen veel (voor mij is het veel) hoe ik het kan vergelijken deze 2 dagen heb ik ongeveer 3 druppels water (bloed) verloren das weinig zeer weinig in 2 dagen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoe weet je of je vriendinnen veel bloed verliezen? De maandverbandjes of tampons bekeken? Tieners vertellen soms iets anders dan het is. Maak je niet druk meisie
Amadea
4 jaar geleden
Wees er maar blij om, fijn juist om geen maandelijkse last te hebben! Er zijn ook meisjes die zóveel bloed verliezen dat ze bloedarmoede krijgen. En anderen hebben zóveel pijn dat ze elke maand een paar dagen niets kunnen en thuis moeten blijven.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Klinkt als een zegen wat jij verteld...ruilen?

Antwoorden (1)

Een hoeveelheid bloed die je moet verliezen is er moeilijk op te plakken.
Er zijn mensen die vrijwel de 5 dagen door kunnen komen met slechts inlegkruisjes. Er zijn mensen die dagen grote pads en tampax moeten gebruiken en nog doorlekken.
Soms kan het ook zijn dat de eerste dagen wat 'spotting' is en nadien er meer bloed aan te pas komt.
Een aantal vrouwen heeft alles heel stipt altijd even lang en even veel en sommige die wisselen van hoeveelheid en volgen niet echt een mooie cyclus. Die weten dus nooit wat er gaat komen.

Soms is het ook dat bij het begin van een zwangerschap er toch wat bloed wordt gemerkt. Vaak innestelingsbloedingen die men verkeerdelijk als regels gaat aanzien.

Sorry dat ik je niet echt leest wat je wil lezen.
Een arts is natuurlijk ook mogelijk. Maar als het echt je regels zijn en ze zijn niet erg veel... geen zorgen.