Waarom heb ik last van mijn borst als ik in of uit adem?

Sinds ongeveer 3 dagen heb ik last van mijn borst. Het steekt bijvoorbeeld als ik gewoon ga zitten of liggen, maar het wordt een erge steek als ik in of uit adem.
Hierbij heb ik lichte hoofdpijn en geen buikpijn.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik ben nog niet naar een huisarts geweest.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Cryofiel
5 jaar geleden
Wat zegt de huisarts ervan?
Erna55
5 jaar geleden
Waarom ga je niet naar de huisarts ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Blijven de klachten aanhouden is dan een bezoekje brengen aan de huisarts,Er zijn vele oorzaken mogelijk, echter meestal onschuldig en is het iets onschuldigs als spierpijn bij de tussen rib spieren., maar maak je je zorgen bel een arts. Succes :)

Antwoorden (1)

Pijn tijdens het ademhalen kan verschillende oorzaken hebben. Vaak is de pijn voelbaar tijdens een diepe ademhaling en hoesten of niezen, maar kan ook al bij het oppervlakkige ademhalen ontstaan. De pijn kan doortrekken naar de rug of de buik. Rechts of links kan deze voelbaar zijn. De oorzaak kan in of rond de longen liggen, de milt, of andere oorzaken hebben. Niet altijd is behandeling nodig: soms verdwijnen de klachten met rust vanzelf."

Kortom, allerlei oorzaken mogelijk.

Maar het enige goede antwoord is natuurlijk: ga naar de huisarts, laat hem of haar uitzoeken wat het is en wat eraan te doen is. Niet mee wachten.
Toegevoegd op 07 juni 2018 04:00: bron