Wat Marijke Helwegen heeft, heet Tremor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Marijke Helwegen heeft geen Parkinson, maar ‘gewoon’ een tremor. Dat vertelt ze woensdag in Grazia.

“Dat is een zenuwtrekje, net als stotteren of steeds met je ogen knipperen.” Marijke heeft zich drie keer op Parkinson laten testen, maar heeft het niet. “Wat ik heb, is gewoon hyperdepiep zijn van alle stress en alle ongelooflijke ambitie. Overactiviteit, te veel vergen van jezelf.” Volgens Marijke gaat het mis als ze onder de mensen is. “Dan wil ik me meteen onderscheiden en aanwezig zijn.” Op de vraag of ze als ze thuis is ook constant aan het stuiteren is, antwoordde ze: “Nee. Als ik thuis ben, doe ik mijn haarstuk af, maak ik mijn gezicht schoon, trek in mijn bruine pantoffeltjes aan van de Schoenenreus en ga ik met de poezen lekker in de tuin zitten. Dan is de show voorbij.”
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieperdepiep, roekoeroe!
+