Dat hangt geheel af van de parasiet. Lintwormen kunnen bijvoorbeeld stukjes van hun lichaam loslaten, dan zie je een soort witte postzegel bij je ontlasting. Maar dat is bij lang niet alle parasieten zo.
Heel vaak zie je onder een microscoop de eitjes van parasieten in de ontlasting terug.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij ectoparasieten zul je de parasiet in je lichaam zien, bijvoorbeeld een worm.
Bij endoparasieten kun je deze ook in je ontlasting zien, maar dan met de microscoop en door een bepaalde test vooraf, bijvoorbeeld de flottatietest die wormeieren kan aantonen.
Als je denkt dat je een parasiet in je darmen hebt kun je het beste contact opnemen met de huisartsenpraktijk en een pakket ophalen om de ontlasting te laten onderzoeken. Succes!