Hoe lang duurt een kneuzing?

Ik heb 6 weken terug hard mijn kleine teentje tegen een uitstekende plint van een deur gestoten.. gevolg op vakantie amper aan kunnen lopen. Na 4 dagen Naarden huisarts gegaan pijn bleef extreem. Door gestuurd voor röntgenfoto en ze konden niks vinden. Maar nu 6 week verder doet hij nog meer pijn dan 6 weken terug toen ik hem hard stote.. tintelt heel erg als er maar iets zachtjes tegen aan komt. En doet erg pijn... Ik loop er wel om door moet ook wel ivm werk en gezin. Maar vraag me af hoe lang zon kneuzing kan duren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.3K

Antwoorden (1)

In dit geval zou ik terug naar de dokter(mogelijks iets met zenuw?):
Hoe lang het duurt voordat een kneuzing is genezen, hangt af van het soort, de ernst en de plaats van de kneuzing. In de meeste gevallen is de kneuzing binnen 6 weken weer genezen en de bloeduitstorting verdwenen. Voor het herstel van het gekneusde lichaamsdeel is de mate van beweging erg belangrijk. Wanneer er complete rust gehouden wordt zal dit het herstel van het gekneusde lichaamsdeel niet bevorderen. Wanneer een gekneusde arm of gekneusd been niet meer wordt bewogen, zal het spiermassa verliezen waardoor het dunner wordt. Het blijven bewegen is dus belangerijk voor het herstel van de kneuzing. Wie last blijft houden van een kneuzing kan het beste langs een arts.
fremar