Wat kan je het beste doen als je hoofdpijn hebt?

LIEVER geen paracetamol

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4K
Erna55
6 jaar geleden
Het hangt af van de oorzaak van je hoofdpijn, maar goed drinken en vroeg naar bed gaan kan vaak helpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat mij goed helpt is een warme kruik
Cryofiel
6 jaar geleden
Rust nemen en afwachten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien zit hier nog iets bij:
https://aromalifestyle.nl/hoofdpijn/ Doe 3 druppels lavendel en 2 druppels pepermunt etherische olie op een papieren zakdoekje of een opgevouwen tissue. Hou de tissue onder je neus en adem 3 maal diep in door je neus. Neem dan een korte pauze en doe dit nogmaals. Herhaal dit in totaal 3 keer.
Lekker vroeg naar bed, slaap je niet dan rust je toch.

Antwoorden (5)

Enkele druppels Poho-olie (of Toco-tholin) inwrijven op je voorhoofd precies boven je neus en op beide slapen.
Amadea
6 jaar geleden
fremar
6 jaar geleden
iemand een online site waar ik dat kan bestellen?
Amadea
6 jaar geleden
Tot mijn verbazing blijkt de naam Poho-olie niet meer in gebruik te zijn, maar wordt het tegenwoordig verkocht als Cinuforce stoomdruppels. In de gebruiksaanwijzing staat niet meer vermeld dat je het tegen hoofdpijn kunt gebruiken...
https://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/vogel-cinuforce-stoomdruppels-20-ml/
Cryofiel
6 jaar geleden
En dat komt doordat het één van de vele producten is die feitelijk niet werken. Als de fabrikant kan laten zien dat het werkt, mag hij dat op de verpakking zetten. Kan hij dat niet laten zien, dan zou zo'n bewering misleiding zijn, en dat mag dus niet.
Amadea
6 jaar geleden
Het is niet waar dat het niet zou werken, want er zijn heel veel mensen (waaronder dus elder161J en ik) bij wie het wel degelijk resultaat heeft. Google maar eens!
Wat mij goed helpt is een warme kruik
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verminder stress, wees goed gehydrateerd, beweeg, rust voldoende, eet op regelmatige tijden, neem vooral geen alcohol of tabak en vermijd cafeïne.

Ga de zon in en vermijd regen. Hoewel het misschien raar klinkt kunnen schommelingen in de luchtdruk (zoals vlak voordat het gaat regenen) verantwoordelijk zijn voor hoofdpijn. Als je je hoofdpijn zat bent, ga dan op vakantie naar een land met een rustig weerbeeld.

Probeer niet te veel pijnstillers te nemen. Dat klinkt tegenstrijdig, toch? Geloof het of niet, maar als je vaker dan 10 keer per maand pijnstillers neemt (zoals ibuprofen, paracetamol en aspirine) krijg je misschien juist meer hoofdpijn. Deze medicijnen kunnen zorgen voor terugkerende hoofdpijn omdat je aan de pijnstillers gewend raakt. Neem dus minder pijnstillers, je hoofdpijn neemt dan wellicht juist af.

Dus geen paracetamol nemen is zelfs het beste, zoals je al aangaf!

Als je een nieuwe vorm van hoofdpijn hebt, ga dan naar de huisarts of eerste hulp. Het kan een symptoom zijn van een ernstiger probleem, zeker als het vergezeld gaat van een stijve nek, koorts of verstrooidheid.
Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lekker onder een warme douche .
En beweeg het hoofd een beetje zodat de warme stralen overal komen .
En vooral in de nek .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meer drinken , water , en wat mij helpt is naar buiten gaan: frisse lucht.
Meer bewegen kan ook helpen.
Als je last hebt van ogenhoofdpijn kan teveel pc/gamen een oorzaak zijn, Minder uren gamen en iets anders doen dus.

Hoofdpijnpillen zijn funest, we gebruiken teveel 'aspirientjes', eerst op een andere manier proberen op te lossen.