Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen tegen pijn aan je steutje of littekenwond?

Gisteren ben ik op me stuitje gevallen en ik heb er ook een litteken aan over gehouden. Nu heb ik hevige pijn aan me stuitje en me bovenbeen. Is er iets wat kan de pijn verlichten anders dan pijnstillers? Na de val zag ik ook een hele tijd zwart en daar geel zonder duidelijke vormen. Tijdens me val knalde me hoofd ook tegen de kast aan waardoor ik de hele tijd een piep in me hoofd hoorde. Zal het beter zijn als ik toch naar de huisarts ga?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
827

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

om de pijn te verlichten kan je gaan koelen met een cold-pack of ijsblokjes in een zak in een theedoek. ik raad je aan om morgenochtend gelijk de huisarts te gaan bellen voor een spoed afspraak, dit omdat je tijdelijk zichtverlies hebt gehad en pijn hebt in je boven been. dit kan duiden op een beschadigde zenuw of zenuw die bekneld is komen te zitten. ga geen rek en strek oefeningen doen, dat kan meer kwaad als goed doen.

ik hoop dat alles goed gaat komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je tip, ik zal dan maar snel een afspraak bij me huisarts maken.
Ik weet niet waar jij woont, maar in de regio Rijnmond werkt men met een huisartsenpost en als ik jou was zou ik nu al die huisartsenpost bellen. Morgen is het zaterdag en qua diensten maakt het dus niet uit. Jouw klachten klinken mij als leek ernstig in de oren, maar vertel je verhaal tegen de assistente die de telefoon opneemt. Als men daar ook denkt dat het ernstig is, dan kun je direct komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik had eigenlijk al voor iets anders een afspraak op aanstaande maandag, maak het heel erg uit of ik dan maandag ook gelijk ga voor me steutje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nogmaals ik ben geen arts. Hoewel het idee blind te kunnen worden van een val op je stuitje een volksfabel is, kun je door vallen wel je stuitje kneuzen of in het ergste geval zelfs breken. Beide gaan vanzelf over, al duurt dat weken tot maanden, maar ik zou het willen weten, vooral omdat een mogelijk herstelde maar scheefgegroeide breuk kan leiden tot het noodzakelijk zijn van opnieuw breken. Het is jouw lijf, jij voelt de pijn. Als jij denkt dat je het met paracetamol tot maandag redt, dan kun je dat gerust doen. Maar in je vraag zeg je dat je iets anders wilt dan pijnstillers. Succes met het nemen van je beslissing & beterschap; http://www.salusi.nl/stuitje-pijn-oplossingen-pijnlijk-stuitje/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding