Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Heb ik een bloeduitstorting of is het iets anders?

Ik heb een rood vlekje op mijn hand bij mijn pink rond de knokkel, en als ik er op druk wordt hij huidskleur en zodra ik loslaat wordt het weer rood (lijkt alsof er bloed bijstroomt) ik heb dit al een paar maanden, en sinds kort ontdekt dat ik er ook 1 hele kleine op m'n middelvinger heb en 1tje op m'n arm en 1tje in m'n handpalm.. zijn dit bloeduitstortingen? Of iets anders ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kunnen kleine bloeduitstortinkjes zijn. Misschien ergens gestoten aan een klein puntje? Als je bloedverdunners gebruikt (anticoagulantia) krijg je dat heel gemakkelijk. Ik zou mezelf met zoiets niet zo druk maken, maar als jij je zorgen maakt gewoon even naar de huisarts gaan.

De kans dat heel onschuldig en voorbijgaand is ( aan je hand te zien ben je nog jong? ) is vrij groot. Komt het echt veelvuldig en vaak, ook op andere plaatsen op je lichaam voor dan zou ik de huisarts eens vragen . Heel soms is dit Purpura: kleine onderhuidse bloedingen die ook vanzelf kunnen verdwijnen. Zie voor meer info ook: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/109640-purpura-oorzaak-en-behandeling.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100