Hoe val ik makkelijk wat extra kilo's af?

Tips graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeet niet dat t ontbijt t belangerijkst is... nooit overslaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verhaal van ontbijt is al weer achterhaald... in 1990 was dat nog zo belangrijk... maar nooit ontbijt door koek en snoep vervangen!!!! En bewegen hoeft geen topsport te zijn. Op de fiets boodschappen doen, een rondje wandelen (met de hond?), tuinieren, stofzuigen, het is allemaal bewegen. Van hardlopen val je natuurlijk wel SNELLER af, maar wellicht houdt je tuinieren en stofzuigen veel langer vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een meisje van 15 geef ik geen afvaltips, omdat afvallen op jouw leeftijd helemaal niet zo goed is. Als je écht denkt dat je ongezond overgewicht hebt, ga dan naar de huisarts. Die kan je vertellen of je inderdaad te zwaar bent en zorgen voor begeleiding om op een verantwoorde manier op gewicht te komen.

Antwoorden (8)

Gezond eten en vooral heel veel bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet helaas

het vergt wel degenlijk moeite anders te eten en meer te sporten en de meeste mensen vinden dat niet makkelijk.

ga is naar een diëtist voor gedegen advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
wat mij betreft het enige juiste antwoord. VOORAL die eerste 2 woorden.
het kan best maar NIET MAKKELIJK
(dan zouden er vrijwel geen dikke mensen zijn) +
Gezond eten, minimaal 30 min per dag bewegen (eventueel hardlopen/fitness) en niet (of heel weinig) ongezond eten/snoepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er maar gerust van: Gezond (dus gevarieerd en matig) eten, minder eten dan je verbruikt (maar niet aanzienlijk minder) en vijf keer per week anderhalf uur bewegen.
Had net mijn tante op bezoek, al jaren lang veel overgewicht maar wilde geen maagband of id. Ze is 24 kg in 3 maanden afgevallen door in ochtend 2 krakers met ligt beleg en rouwkost te eten, dan na 5 uren nogmaals en dan na 5 uren avondeten van 100g aardappel of 50gr pasta met een stukje vlees en groenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diëten helpt vaak niet omdat je daarna weer net zo hard terugvalt in je oude gewicht. Het bekende jojo effect. Je moet je Hele leefstijl aanpassen en dit is al moeilijk genoeg. Het allerbelangrijkste is bewegen...Je weet welk voedsel slecht voor je is...je moet alles met mate eten...wel moet je binnen een half uur nadat je bent opgestaan iets eten zodat je 'machine' aan gaat...doe je dit laten dan zal je lichaam de hele dag lui blijven qua vertering. Dus op tijd eten, meerdere keren kleine porties per dag eten, bewegen en beslist niet meer na 20.00 eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag 3x;ochtend,middag,avond. buikspieroefeningen doen gewoon thuis.en minstens 20min door de huis heen en weer rennen,en trap op en af.dit helpt je echt kilo's aftevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkte liefdesverdriet erg goed... Maar of dat het de moeite is... Doe het rustig aan, snoep minder en beweeg wat meer. Maar ben vooral gelukkig met jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijk is het per definitie niet.

Maar de enige goede manier is er voor te zorgen dat je minder calorieën binnen krijgt dan je verbrandt.

Wat misschien kan helpen is een website, waar je je profiel aan maakt en kan bijhouden wat je allemaal eet en wat je allemaal aan beweging doet.

www.valtaf.nl