Kan een parfum geur je neus dermate irriteren bij inhaleren dat het branderig aanvoelt?

Mijn moeder gebruikt regelmatig een geurtje met lelie geur en daar reageer ik vrij heftig op. Hij ruikt (ook vanuit het flesje) erg zuur en na een tijd brand me neus. Overigens vermijdt ik vaak al parfumerie zaken om dit te voorkomen. Dus heb ik het, in mindere mate, ook met andere geuren.

Antwoorden (1)

Ja, dit kan. Parfum kan een branderig gevoel veroorzaken als het in contact komt met de neus. Dit komt doordat de ingrediënten in parfum irriterend kunnen zijn voor de neus. Als je een branderig gevoel ervaart, is het aan te raden om de parfum te vermijden.
Bronnen:
een maand geleden