Ik heb me vinger verbrand wat moet ik doen??

Ik heb me vinger aan een stenen schaaltje verbrand was Ff wat aan het op warmen in de magnetron heb nu een witte blaar

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onder de koude kraan, maar niet te koud.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
insmeren met honing http://www.meli.be/brandwonden-verzorgen-met-honing/

Antwoorden (1)

Dit is een brandwond. Als eerste moet je het laten afkoelen door er een koud doekje op te houden. Dit zorgt er ook voor dat het misschien beter geneest. Het beste is om er geen zalf op te smeren. Bel je huisarts als de wond groter is dan de helft van je hand. Als de plek geelwit bruin of zwart is. Doet de wond geen pijn? Dan kan het zijn dat uw zenuwen beschadigd zijn. (klinkt best ernstig maar valt wel mee want het geneest vanzelf)
Een brandwond zoals deze geneest vaak binnen 14 dagen. Wees voorzichtig en zorg niet dat er niet te veel vuil in komt want dan kan hij gaan ontsteken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oja, een wond als deze valt wel mee dus waarschijnlijk hoeft u uw huisarts niet te bellen. (Wat u zelf fijn vindt)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje.