Hoe kom ik van de 'snot' tussen neus en keel af?

Ik heb nu al een tijdje last van dat boven in mijn keel een 'snot' gevoel zit. En het is niet een gevoel want het zit er echt maar ik ben niet verkouden. Zelfs chocolade lijkt nu slijmeriger als voordat ik dit had. Het beïnvloed mijn slikken en ik hoop dat jullie weten wrat het is want ik zou er echt graag af willen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.7K
Erna55
6 jaar geleden
Laat het eens door de huisarts bekijken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ben niet zo'n loper maar de dokter (held op sokken) . Maar ik twijfel of het komt door het ontstressen? Heb aantal jaren veel stress en spanningen gehad. Nu bijna jaar die stress factor zo goed als klaar.
Cryofiel
6 jaar geleden
Ik heb net een andere vraag van jou beantwoord. Kijk eens naar dat antwoord - misschien heb je daar iets aan?

Antwoorden (2)

Misschien kun je een drankje kopen bij de apotheek? Daar hebben ze vaak wel wat tegen een slijmerige keel.
Als dat niet werkt of als je het niet vertrouwt, altijd beter om even je huisarts te bellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb net even research gedaan en het komt vaker voor; je hebt waarschijnlijk last van overtollig slijm in je keel. Dit is vrij onschuldig en komt vaker voor.
Meestal verdwijnt het vanzelf na enkele weken/maanden. Maar het kan ook zijn dat je last hebt van stress.
Een bezoekje aan een logopedist kan ook helpen.
Houd het alsjeblieft in de gaten want het kan ook een bijgevolg zijn van een lichamelijke afwijking, maar dat hoeft absoluut niet. Ik zal in de bron een linkje zetten waar je hier meer over kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is lastig om na aantal jaren onder spanning nu naar ontspanning te komen. Je bent dat zo gewend en als je dan diverse klaxhten krijgt wanneer het 'probleem' bijna is opgelost en je lichaam weer naar ontspannen modus mag je diverse klachten krijgt en je daar best onzeker van kan worden wat niet ten goede is. Wilde dat er een knopje was die je kon omzetten naar ontspannen modus. Zie het wel als fases om naar ontspanning te komen maar echt fijn is het niet. Loop bin de fysiotherapeut en probeer zoveel mogelijk ontspannen dingen te doen maar ben bang dat het toch wel wat tijd in beslag neemt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Moet zeggen dat ik ook meer slijm achter op mijn tong lijk te hebben en dan met dat tussen neus en keel. Snap niet waar die extra slijm vandaan komt?
Cryofiel
6 jaar geleden
Het is natuurlijk ook mogelijk dat je nu de tijd en de gelegenheid hebt om op verschijnselen te letten waar je vroeger geen aandacht aan besteedde. In dat geval moet je leren dat de dingen die je nu voelt, heel normaal zijn.
Kijk eens naar het antwoord dat ik zojuist heb gegeven op deze vraag:
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/629535/Muppet76 .
Misschien heb je daar iets aan...

In aanvulling daarop kan ik toevoegen dat het ook mogelijk is dat je meer slijm ervaart doordat de neus- en mondholte wat te droog zijn. Bijvoorbeeld doordat je minder speeksel produceert dan zou moeten. Dat kan dan weer een gevolg zijn van de stressvolle periode waar je doorheen bent gegaan, of zelfs van het ontstressen waar je nu mee bezig bent.

En het kan natuurlijk een gevolg zijn van een verandering van omgeving. Stel dat je nu ergens verblijft waar stoffen rondzweven waar jij een tikje allergisch of overgevoelig voor bent - dan word je daadwerkelijk wat snotterig.

Hoe dan ook is het geen ernstig probleem. In navolging van mijn vorige antwoord zeg ik ook hier: besteed er niet teveel aandacht aan. Goede kans dat het verdwijnt door er niet meer op te letten.

Cryofiel