Is de grote teen misschien gekneusd of gebroken?

Een vriendin moest vanochtend ergens vanaf springen (1 meter hoogte ongeveer) en heeft sindsdien pijn bij haar grote teen. Volgens mij gaat het meer om de plek tussen je teen en het middenvoetsbeentje. Bij het lopen doet het een beetje pijn en buigen is ook pijnlijk. Zou het nodig zijn om naar een arts te gaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Volgens mij heet die plaats voetknok ofzo, maar het gaat in ieder geval om dat 'stukje voet' waar je grote teen afgelopen is (of begint vanuit je eigen oogpunt gezien) en je naar de rest van je voet of je 'op een na grootste teen' gaat. Daartussen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Als de pijn aanhoudt of er een zwelling of bloeduitstorting zichtbaar is, is er zeker een kans dat er een botje gekneusd of gebroken is en is het raadzaam een arts te raadplegen. Doorlopen kan op termijn artrose tot gevolg hebben.