Is het normaal als je vingers dik en blauw zijn na operatie?

1,5 week (bijna 2 weken geleden) ben ik geopereerd aan mijn ganglion in mijn pols. Verband mocht er 3 dagen erna af, maar daarna moest ik een steunkous dragen. Maar nu kan ik mijn vingers amper nog gebruiken en doen ze echt veel pijn, voelen ze koud aan en zijn ze blauw en dik. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
Bel even met behandelend arts morgenvroeg, mogelijk is het verband/steunkous te strak

Het beste antwoord

Het is niet normaal, maar het kan gebeuren. Net als bij andere operaties aan de hand kan er posttraumatische dystrofie optreden. De hand zwelt dan op, doet vooral bij bewegen pijn en kleurt rood of blauw. Het lijkt erop dat dit nu het geval is. Waarschuw jouw arts!
Amadea