ik ben gebeten door een vlo wat helpt tegen de jeuk?

ik ben gebeten door een paar vlooien mijn katten zijn al behandeld enzo maar ik heb er nog steeds last van het jeukt heel erg en ik kan er niet door slapen. is er iets wat de jeukt meteen verlicht of gewoon stopt!? de vlooien zijn ook langzamerhand weg...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je kunt er een beetje azijn op de bultjes doen.
Deze niet open krabben!

Toegevoegd na 9 minuten:
De hierboven genoemde azijn kan je verdunnen met wat water.
Een andere mogelijkheid is de bultjes in te smeren met een zoutoplossing (in gekookt water zout oplossen).

Heb je het nou toch open gekrabbelt, ga dan morgen even langs de apotheek en vraagt naar een crême waarin corticosteroïden zit (ontstekingsremmers), dat is beter i.v.m. mogelijke ontstekingen.