Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe val ik vanavond snel in slaap?

Ik weet dat er soortgelijke vragen op deze site staan, maar met die info kan ik nu niet zoveel.

Ik slaap al maanden slecht en ben al gaan kijken voor melatonine, maar ben er nog niet over uit welke het beste zou kunnen werken.

Zoals ik al zei slaap ik al maanden slecht, maar afgelopen week was weer extreem. Elke nacht 2,5 a 3 uur wakker gelegen. Morgen moet ik echt heel vroeg op en heb dus geen zin om vandaag weer zo lang wakker te liggen.

Ik heb van alles geprobeerd. Rustig gaan liggen en m'n gedachten verzetten, die "kom snel in slaap truc" dat je je ademhaling moet tellen, maar ook dat werkt niet.

Ik moet het echt gaan aanpakken, maar ik zou zo blij zijn als ik vannacht tenminste een aantal uur fatsoenlijk zou kunnen slapen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het klingt lastig maar na 7 uur (avond) 19:00 minder suikers en frisdranken te nemen. Probeer (als het lukt) je ogen moe te maken Door middel Van vaak te knipperen Anders warme melk Als je dit vaker hebt kan je overstappen tot Melatonine of zelfs Valeriaan (dit gebruik ik)

Bronnen:
https://m.youtube.com/watch?v=7SiBmQ9QK04

Voor nu: NIET proberen in slaap te vallen. Ik weet het, dat is zo extreem moeilijk dat het bijna ondoenlijk is - maar het is de beste manier. Een andere tip is de opeenvolgende spierontspanning. Ga makkelijk liggen, leg je aandacht bij je voeten, en ontspan die. Na een tijdje verleg je de aandacht naar je enkels, en ontspan je ook die. Dan je onderbenen, je knieën, je bovenbenen, enzovoort. Elk ontspannen lichaamsdeel houd je ontspannen terwijl je het volgende lichaamsdeel ontspant. Sommige mensen doen het andersom, van het hoofd naar de tenen. Dat is ook prima. Voor een definitievere oplossing zou ik naar de huisarts gaan. Mogelijk ook naar een slaapkliniek. Zo kun je de oorzaak vinden. Een goede vriendin, die al twintig jaar (!) slecht sliep, allerlei kruiden en supplementen probeerde maar daar alleen maar arm van werd, is er na enkele bezoeken aan een slaapkliniek al stukken beter aan toe. Ik hoop dat jij dezelfde verbetering kunt bereiken.

Vanavond kun je nog een warme douche nemen en een beetje rozig je bed in duiken, doe snel het licht uit en overdenk je dag, niet je problemen, daarna val je langzaam in slaap. ——-Natuurlijk moet je naar je huisarts, excuses dat opbellen om een afspraak te maken te moeilijk zijn, kom op nou! gewoon doen, je wilt toch slapen? er achter komen waar dit aan ligt?——- Voor morgen is een wandeling na het avondeten en daarna een warm bad (warme douche) voor het slapen gaan een prima idee. Ga dan wel naar bed zonder phone, zet je alarm/wekker en pak een tijdschrift of boek. Heel veel mensen lezen nog maar op een plek: in bed. Echt, omdat ze daardoor slaperig worden en eerder in slaap vallen. (Een glas warme melk kan helpen, maar hoe meer je ‘s avonds drinkt, hoe eerder je weer wakker wordt voor een sanitaire stop.) Trouwens waar andere mensen ook baat bij hebben is ‘s avonds sporten, maar je moet wel minstens 2 uur voor bedtijd ophouden en thuis zijn. Anders is je lichaam nog wakker door het sporten. Probeer het maar, kijk gewoon wat voor jou werkt. Oh nog iets, je moet wel iedere avond dezelfde tijd gaan slapen, dat werkt ook en de volgende dag ook op dezelfde tijd weer opstaan. Regelmaat is heel belangrijk. Succes en vergeet niet de huisarts te bellen voor die afspraak.

Je kan melatonine gebruiken (hier onder wat info Melatonine is een hormoon. Het speelt een rol in het slaap-waakritme van ons lichaam. Het zorgt ervoor dat we slaperig worden als het donker wordt. Wordt gebruikt bij bepaalde vormen van slapeloosheid. Meestal moet u melatonine enkele uren voor u gaat slapen innemen. Uw arts kan u adviseren over het beste tijdstip in uw geval. Gebruikt u tabletten met vertraagde afgifte? Deze kunt u het best 1 tot 2 uur voor u gaat slapen innemen, na wat voedsel. Gebruik deze tabletten niet langer dan 13 weken achtereen. Gebruikt u melatonine tegen jetlag? Gebruik dit middel zolang u klachten van jetlag heeft. Dit is meestal 2 tot 5 dagen na aankomst.

Bronnen:
http://www.apotheek.nl/medicijnen/melatoni...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100