Wat kan ik doen tegen droge huid?

Ik heb een droge huid, maar alleen op 2 vingers. Soms komt er wel eens een klein bultje met een beetje vocht erin. Het bewegen van deze vingers kan soms pijnlijk zijn. Heeft iemand misschien een wondermiddel tegen droge huid? Je ziet de schilvertjes zitten...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
fremar
7 jaar geleden
bultje +vocht+pijn:dit zou ij toch eerst eens met de huisarts bekijken,lijkt mij niet zomaar droge huid.
Erna55
7 jaar geleden
Ga naar de huisarts.
Een droge huid kan niet "alleen op twee vingers" .
Ivana
7 jaar geleden
Ik heb dit ook. Linkerhand één vinger, rechterhand twee vingers. Ook die bubbeltjes waar vocht uit komt. Het is een soort eczeem. Ik heb baat bij SUDO-creme (is een soort babycrème wat ook bij luieruitslag gebruikt wordt).

Antwoorden (3)

Ik heb ook een droge huid ,gebruik vooral geen handcrèm dat neemt je huid niet goed op, ik ben ook heel gevoelig dus ik heb wel een paar wondermiddelen hoop ik voor je.
Ik gebruik er een paar:
- klinkt mis raar maar alles voor baby's kan je zoizo gebruiken ik gebruik daar de bodylotion geen oli het voelt wel goed maar het maakt je huid ook weer droog.
- water: was vaak je handen al heb je het niet nodig was ze vaak je zult het merken.
- body butter: het verschilt bij heel erg welke je wel en niet kunt gebruiken.
- maskers voor op de droge huid.
- als het te erg wordt gebruik dan een plukster met een zalfje er onder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van handen wassen wordt de huid juist droog bij mij. Body butter is een goede aanrader, bedoel je dan shea butter?
Je kunt het met kokosolie insmeren werkt heel goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een droge huid hebt, kun je deze het best meerdere keren per dag insmeren, omdat je overdag je handen ook wast. Voor de nacht is het raadzaam om het dikker in te smeren en handschoenen aan te trekken in het begin, dan heb je eerder resultaat.

Waarmee wil je wwten, nou er zijn verschillende produkten die bij mij goed werken en een daarvan is
-Cocoa-Butter (cacao-boter, gekocht bij de Wibra, ruikt lekker),
- Nivea (blauw blikje) en op dit moment gebruik ik
-Titania Fussbalsam , eigenlijk voor de voeten, maar het werkt perfekt!

Waar het op neer komt, is dat er meer mogelijkheden zijn, iemand kan baat hebben bij meerderde produkten, ook kan het nog afhangen van zomer- of winter-huid.
Het is een kwestie van uitproberen.