Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe komt het dat ik elke dag last heb van zere benen en wat doe ik hier aan?

Ik heb elke dag (vooral 's avonds) ontzettend last van mijn benen. Geen spierpijn, eerder richting spierkramp. Het voelt als een pijn die binnen in mijn been zit.
Als ik loop of met mijn benen over elkaar zit heb ik hier meer last van, maar ook als ik helemaal niks doe!

Ter info: ik heb anorexia maar niet bizar veel ondergewicht meer.

Toegevoegd na 43 seconden:
Voornamelijk pijn in de onderbenen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dergelijke klachten kunnen vele oorzaken hebben. Bij mij weten zijn de meest voorkomende: - tekort aan magnesium - tekort aan vitamine D - tekort aan vitamine B - suikerproblemen, bijvoorbeeld diabetes Laat dus je bloed controleren om uit te vinden wat bij *jou* de oorzaak is. Ga niet op goed geluk wat slikken. Als je bijvoorbeeld magnesium gaat slikken terwijl je daar geen tekort aan hebt, krijg je darmproblemen en op den duur ook botproblemen omdat magnesium de opname van calcium remt, en dat wil je natuurlijk niet.

Mijn schoonzus had deze klachten ook, behalve wat ondergewicht. Na bloedonderzoek bleek dat zij een tekort had aan vit B12. Nu krijgt ze om de 3 maanden bij huisarts een vit B12 en klachten zijn geheel verdwenen.

Het kan ook gewoon "de groei" zijn. Ik wete niet hoe oud je bent maar ik kan me herinneren dat ik zo nu en dan een onhoudbare pijn had op de leeftijd 16-18 jaar. Dit was pijn in mijn botten maar ook de spieren die korter worden (in verhouding met je botten) kunnen voor pijn zorgen.