Wat zijn deze rode vlekken met witte rand donkerrode punt in het midden?

Ik heb 3 rode vlekken op mijn been met een witte rand erom. In het midden zit een donkerrode punt. Het is geen bult , jeukt niet voelt wel erg warm. Wat zou dat kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
32.2K
tinus1969
7 jaar geleden
Di is een reden om naar de huisarts te gaan ipv op GV te vertrouwen.
Amadea
7 jaar geleden
Nee hoor. Je hoeft pas naar de huisarts als de plekken steeds groter worden en zich uitbreiden. Het kan net zo goed dat ze morgen weer weg zijn, en het een tijdelijke irritatie betreft.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Het doet mij denken aan muggenbeten. Die jeuken niet altijd. Bij mij zien die er regelmatig zo uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben op vakantie en heb mijn huisarts gebeld. Die zei dat ik pas naar een huisarts hoef te gaan als ik koorts krijg , me niet goed voel of het veel erger wordt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hi Puck908, wat was de uiteindelijke disgnose? Ben wel benieuwd, ik heb exact dezelfde vlekken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi! Weet je inmiddels wat het is/was? Ik heb precies hetzelfde en geen idee waar ik moet gaan zoeken :( alvast bedankt!

Antwoorden (1)

Dat zou best eens Lyme kunnen zijn. Heb je een tekenbeet gehad. Of in jouw geval: meerdere ?

Anders zou het ook de beet van een ander insect kunnen zijn.

Vroege symptomen zijn een rode ring/vlek genaamd erythema migrans (EM) op de plaats van de tekenbeet, griepachtige klachten zoals hoofdpijn, stijve nek, koorts, spierpijnen en vermoeidheid. Deze symptomen kunnen uitblijven.
Later kunnen diverse symptomen ontstaan. De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee ik heb geen tekenbeet gehad. Gisteren was er nog niks te zien vanochtend wel